راهکار افزایش فروش

اگر صاحب فروشگاهی هستید، حتما تجربه کرده‌اید که گاهی فروش محصولاتتان کند پیش می‌رود و این یک امر اجتناب ناپذیر است. چه بخاطراتفاقاتی که خارج از کنترل شما هستند، مانند تعمیرات شهرداری درست در خیابان شما یا چه به خاطر افت فروش فصلی یا کاهش تردد و پاخور مغازه.

همه خرده فروشان در برخی از زمانها شاهد کاهش فروش هستند. در اینجا ۱۰ روش ساده آورده شده است که شما و فروشندگانتان می توانید رکود فروش محصولتان را بهبود ببخشید و حتی افزایش فروش را تجربه کنید.

مناسبت‌های مخصوص در روزهای مخصوص به خودتان بسازید

بیشتر خرده فروشان فقط تعطیلات ملی مانند یلدا یا نوروز را جشن می گیرند. اما مردم جشن گرفتن را همیشه دوست دارند. آنها عاشق هیجان هستند. پس چرا منتظر تعطیلات بزرگ هستید؟ خودتان مناسبت بسازید.

به مناسبت های مختلف جشن بگیرید یا تخفیف دهید

چیزهای سرگرم کننده‌ای را که فروشگاه شما انجام می‌دهد یا می فروشد و مشتریانی که از شما خرید می کنند در نظر بگیرید و سپس در حول و حوش آن مناسبت جشن بگیرید. به عنوان مثال ، یک بار در یک فروشگاه کفش چرم، روز ملی همبرگر را جشن گرفتند.

تنها ربطش هم این بود که کفش و همبرگر هر دو از گاوها ساخته می‌شوند! اما ایجاد همین ارتباط و برگزاری جشن برای آن، توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد.

برای افزایش فروش بیشتر تبلیغ کنید

درست در همان زمان که فکر می کنید باید ترمز هزینه‌های بازاریابی را بکشید، احتمالاً باید تبلیغات بیشتری کنید. عاقلانه است که حجم تبلیغات را در زمان‌هایی که فروش کندتر است، افزایش دهیم زیرا در آن دوره‌های زمانی رقابت بیشتر و بودجه مصرف کننده کمتر است.

تبلیغات روزنامه‌ها، مجلات، نشریات تخصصی و سایر اشکال بازاریابی را در نظر بگیرید. یک راه عالی برای این کار استفاده از ظرفیت خالی تبلیغات است. مثلا قسمت‌هایی از صفحات روزنامه‌ها که خالی مانده‌اند. شما به سادگی تبلیغاتی در زمینه برندسازی ایجاد می کنید که روزنامه می تواند در اختیارتان قرار دهد.

به عنوان مثال، برای فروشگاه های کفش ، تبلیغی دارای تیتری بود که می گفت: “پایتان صدمه دیده است؟ ما می توانیم کمک کنیم.” ما حجم زیادی مشتری را از این تبلیغ دریافت کردیم. مهمترین نکته این بود که تبلیغ به همان اندازه که منجر به فروش  می‌شد روی برندینگ هم تاثیرگذار بود.

جار و جنجال راه بیاندازید

هر زمان که اتفاق قابل توجهی در تجارت شما رخ می‌دهد، یک بیانه در شبکه‌های اجتماعی و  رسانه ها منتشر کنید. ایده این است که هر نوع پوشش خبری رایگان ممکن را بدست آورید. با رویدادهای جامعه درگیر شوید. میزبان کلاس‌ها ، جلسات یا سایر رویدادهای شبکه فروشتان درمغازه خود باشید. از یک رویداد تبلیغاتی منحصر به فرد استفاده کنید تا حواشی در مورد شغل خود ایجاد کنید.

تبلیغات گسترده

از همه ظرفیت های تبلیغاتی استفاده کنید

لایت باکس هایی با جدیدترین محصولات خود سفارش دهید و در تمام فروشگاه به نمایش بگذارید. مزیت این لایت باکس ها این است که با تغییر فصل و یا رسیدن اجناس جدید می‌توانید به ساده ترین راه طرح روی لایت باکس ها را مجدد چاپ کنید  و تغییر دهید.

اینگونه میتوانید همیشه تم رنگی و نورپردازی داخل فروشگاهتان را از نو طراحی کنید.

استراتژی قیمت گذاری خود را بازبینی کنید

هنگام خرید و قیمت گذاری محصولات ، مطمئن باشید که هزینه کالاها را در نظر گرفته اید و این که فروشگاه شما قادر است در آن نقطه قیمت، سود کسب کند. قیمت محصول شما باید در عین رقابتی بودن، سودآور هم باشد. در نهایت ، قیمت مناسب قیمتی است که مشتری مایل به پرداخت آن برای محصول است.

چیدمان فروشگاه را برای افزایش فروش فراموش نکنید

از استراتژی فروش محصولات مکمل هم، استفاده کنید و فرصت های فروش را چند برابر کنید. مثلا محافظ صفحه موبایل یک محصول مکمل گوشی موبایل است و مهم است که در هنگام چیدمان، این محصولات در کنار هم قرار داشته باشند.

تکنیک فروش موازی

افزایش فروش با تکنیک فروش مکمل

برای جذب مشتری از روشنایی و نمایشگرهای خلاقانه استفاده کنید. پخش فیلم برای آموزش استفاده از محصول، سرگرمی مشتری و هر وسیله ارتباطی یا تبلیغاتی دیگر. همه احساسات مشتری‌ها را در خود درگیر کنید. به یاد داشته باشید، یک فروشگاه پر از انرژی، یک آهنربای پول است.

با مشتری ارتباط برقرار کنید

خدمات رسانی عالی به مشتری، کلید اصلی افزایش است. برای درک نیازها و خواسته‌های مشتریان به آنها خوب گوش دهید. سپس در مورد محصولات به آنها آموزش دهید. سرانجام ، به مشتری نشان دهید که به خواسته هایش اهمیت می‌دهید.

خدمات و محصولات با ارزش بیشتری را ارائه دهید. با درخواست اطلاعات تماس از هر مشتری ، یک لیست تماس درست کنید. به یاد داشته باشید، مشتری به دنبال یک تجربه است و نه فقط یک محصول.

اجتماعی باشید

فروشگاه لباس

برای افزایش فروش تلاش کنید

آسانترین و اثربخش‌ترین هزینه‌ای که می توانید انجام دهید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. مطمئن شوید که یک جریان ثابت از فعالیت‌های آنلاین دارید. مشتریانی که فعالیت کمتری از شما مشاهده می کنند و پس از آن دوره‌های سکوت شما را می‌بینند، می‌فهمند که شما فقط در زمان کاهش فروش آنلاین می‌شوید.

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی خود را به عنوان مکانی برای تجربه یک خرید خوب معرفی کنید.

هزینه‌های خود را مدیریت کنید

این یک موضوع بدیهی است. اما به عنوان یک صاحب کسب‌وکار، ممکن است آنقدر درگیر جزئیات ریز به ریز کارها شویم تا جایی که پیگیری مسائل مالی از دستمان خارج شود. بهتر است بودجه تعیین کنید و بدانید که هر سکه در کجا خرج می‌شود. حواستان به گردش مالی باشد و موجودی را کنترل کنید.

بخوانید  بهترین فروشنده برای مغازه، یک ویترین جذاب است

ایونت و رویداد برگزار کنید

برخی از موفق ترین روزهای ما در بدترین دوره فروش سال بوده است. ما این کار را با همکاری با یک موسسه خیریه محلی و ایجاد رویدادی در فروشگاه خود انجام دادیم. به عنوان مثال، ما یک رویداد آخر هفته در یک ماه با فروش کم برگزار کردیم. فروشگاه های ما به عنوان نقطه اصلی فرآورده های مراقبت از کودک مانند پوشک و لوسیون برای استفاده در پناهگاه محلی بود.

یک موسسه خیریه محلی ، Baby Love ، محصولات و خدمات خود را به نوزادان والدین بی خانمان ارائه می داد. ما به ازای هربار کمک به خیریه، یک کوپن تخفیف ۲۰ درصدی دادیم و وقتی آنها اهداهای خود را به فروشگاه آوردند فقط در همان زمان (نه بعدا) میتوانستد با کوپن تخفیف از فروشگاه ما خرید کنند. ما در جامعه محلی خود اعتبار ایجاد کردیم، میزان فروش خود را افزایش دادیم و به برخی از نوزادان نیازمند هم زمان کمک کردیم.

به بیرون از مغازه هم فکر کنید

این یک پدیده رایج در فروش است که وقتی به نظر می رسد در فروشگاه‌ها اتفاقی در جریان است ، مردم می خواهند از آن سردربیاورند. فروشگاه را به پیاده رو بیاورید. این ایده قدیمی اما خوبی است که  تا زمانی که مغازه‌ها وجود داشته باشند جواب می‌دهد.

اغلب اوقات، هروقت واقعا روند خرید و فروش کند است، فروشنده‌های من  کالاها را به جلوی فروشگاه منتقل می کردند. این نگاهی به وجود می‌آورد که گویی چیزی در فروشگاه ما اتفاق می افتد و مردم کنجکاو می شوند و می آیند ما را بررسی می کنند.

تزیین بیرون مغازه

مغازه گلفروشی که فضای بیرون راهم تزیین کرده است

وقتی این کار را انجام دهید، توجه “رهگذرانی” را به خود جلب می‌کنید که معمولاً فروشگاه شما را نادیده می گرفتند. اما وقتی چیزهای بیرون را می بینند ، توجه آنها را جلب می کند و می تواند حجم زیادی از فروش را برای شما ایجاد کند.

گاهی برای تغییر دکوراسیون مغازه یا نقاشی قسمت هایی از مغازه هم جنب و جوشی به جریان می‌افتد که مردم را نسبت به غعالیت شما کنجکاو می‌کند. شست‌وشوی نما یا تمیزکاری شیشه‌ها، توجه به تابلوی مغازه و چک کردن روشنایی بیرون مغازه همه نشان دهنده‌ی این است که شما به محصول و فروشگاه خود احترام می‌گذارید و حتما چیز باارزشی برای ارائه دارید.

توجه به نما مغازه

نمای جذاب باعث افزایش فروش می‌شود

همیشه احتیاج  به حراج گذاشتن نیست. گاهی اوقات فقط حرکت چند قفسه یا میز در خارج از مغازه تمام چیزی است که لازم دارید.

 

منبع

۰/۵ (۰ نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Call Now Buttonبرای مشاوره تماس بگیرید