نگاه مشتریان به بیلبوردها دیگر به روش ۲۰ یا ۳۰ سال پیش نیست. در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان بیشتر در تلفن های هوشمند ، رادیو و سایر فضاهای تبلیغاتی  غرق هستند، اما بیلبورد هنوز هم می تواند فضای تبلیغاتی برتر محسوب شود.

بیلبورد پاناسونیک

تبلیغ دستگاه کاتر موی بینی

توجه رانندگان در ترافیک یا هرجا که می ایستند سریع به تلفن های همراه جلب می‌شود و  این موضوع جلب توجه آنها به بیلبوردها را سخت تر هم کرده است.

با این حال ، این بدان معنا نیست که تبلیغات بیلبورد باید نادیده گرفته شوند و به حساب نیایند. بیلبوردهای تبلیغاتی در همه جا وجود دارند ، و حتی اگر شاید فقط تعداد معدودی را به خاطر بسپاریم ، آنها هنوز هم می توانند یک تأثیر تجاری قدرتمند داشته باشند.

به طور کلی ، تبلیغات خارج از خانه (OOH) ، که بیلبوردهای تبلیغاتی بخش مهمی از آن هستند ، تا پایان سال ۲۰۱۸، ۳۵ چهارم رشد را به ثبت رسانده است.

تبلیغات در فضای باز حتی در عصر دیجیتال رقابتی تر می شود. بنابراین مهم است که بدانید چگونه کمپین های تبلیغاتی خود را طراحی کنید.

شعار بیلبورد فقط کمتر از ۷ کلمه

تبلیغات محیطی تپسی

تبلیغات محیطی تپسی برای معرفی سرویس لاین

با توجه به اینکه افراد معمولاً هنگام خواندن بیلبوردهای تبلیغاتی در حرکت هستند ، زمان زیادی در اختیار نیست تا پیام شما به بهترین شکل ممکن منتقل شود  یعنی فقط پنج تا ۱۰ ثانیه وقت داریم. به همین دلیل بسیاری از متخصصان طراحی بیلبورد بیش از هفت کلمه را توصیه نمی کنند.

نکته: بسته به طول و سهولت خواندن کلمات می توانید این کار را به چند کلمه بیشتر افزایش دهید ، اما به قول معروف کم هم زیاد است. پس اگر شما یک برند، محصول یا خدمات پیچیده دارید ، احتمالاً باید از بیلبوردهای تبلیغاتی دوری کنید.

توجه راننده را بگیرید نه جانش را

طراحی کمپین تبلیغاتی

بیشتر اوقات ، بیلبوردها برای هدف گیری رانندگان ، دوچرخه سواران ، یا پیاده ها طراحی می‌شود. این امر باعث ایجاد یک معضل عجیب برای تبلیغ کننده می شود. شما می خواهید به پیام تبلیغتان توجه شود ، اما نمی خواهید مسئول تصادف های بزرگ یا حتی جزئی را باشید. بنابراین ، در حالی که جلب توجه  در بسیاری از رسانه ها حائز اهمیت است ، باما در بیلبورد باید به یک تعادل برسید.

خیلی مستقیم تبلیغ نکنید

خلاقیت در تبلیغات

 

بیلبوردهای واقعاً افتضاحی وجود دارند که با شماره تلفن و آدرس وب سایت پوشانده شده اند! بیلبورد یک رسانه تبلیغاتی ثانویه است ، به این معنی که برای برندسازی و پشتیبانی از یک کمپین ایده آل است ، اما گل آخر را نمیزند.

اگر می خواهید مکالمه صمیمی تری با مخاطب مورد نظر خود داشته باشید، از تبلیغات چاپی، تلویزیون، رادیو، بروشور، وب سایت و نامه مستقیم به جای بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده کنید. بیلبوردها رسانه ای اشتباه برای هر چیزی به غیر از یک پیام سریع است.

با این حال، اگر وب سایت یا شماره تلفن شما خود موضوع اصلی است، بنابراین شما ممکن است یک استثناء از این قاعده داشته باشید.

باهوش باشید ولی نه خیلی زیاد

بازاریابی چریکی

اگر هیجان انگیز نباشید، نادیده گرفته می شوید. یک بیلبورد هوشمند باعث جلب توجه خواهد شد و جلوه ای ماندگار از خود به جا می گذارد. تابلوی تبلیغاتی که سعی می کند خیلی باهوش باشد ، به سادگی مخاطبان را از دست می دهد.

به عنوان یک قاعده ، شما نمی خواهید بیلبوردها، فضای تبلیغاتی ایجاد کنند تا مردم سرو صورت خود را چنگ بزنند و از اینکه چه پیام هوشمندانه ای دریافت می‌کنند، تعجب کنند.

تصاویر بصری متراکم یا استعاره های پیچیده در اینجا خوب نیست. تبلیغات باید مانند یک معما برای حل باشد و باید به مخاطب این احساس را تحقق بخشند تا بدانند که آن را فهمیده اند. اما بیلبوردها باید بسیار ساده تر از این باشد. شما یک تبلیغاتچی هستید و نمیخواهید  نشان دهید که چقدر باهوشید.

بخوانید  قیمت تابلو چلنیوم و نحوه محاسبه مترمحیط حروف برجسته

هرکه بیلبوردش بیش فروشش بیشتر

یک بیلبورد ارزان نیست، اما مؤثر هم نیست. هر بیلبورد دارای رتبه ای به نام (Gross Ratings Points (GRP است که بر اساس ترافیک، دید، محل استقرار، اندازه و غیره اندازه گیری می‌شود. این رتبه بندی بین ۱ تا ۱۰۰ نمره نشان می دهد.

اگر ۵۰ باشد ، بدان معنی است که حداقل ۵۰٪ از مردم منطقه حداقل یک بار در روز یکی از تابلوهای شما را می بینند. اگر فقط یک تخته دارید، احتمال اثرگذاری شما خیلی کمتر ازوقتی است که  چهار یا پنج بیلبورد در منطقه  داشته باشید.

شما می خواهید صد در صد مخاطبان را پوشش دهید، اما این حجم از تبلیغات ارزان نخواهد بود و ممکن است در نهایت به جای تاثیرگذارفقط آزاردهنده باشد.

به جای حرف عمل کن

بیلبورد قهوه کافه

بیلبورد متحرک کاله- چشم‌های روی بیلبورد باز و بسته می‌شوند و به تاثیر قهوه بر خواب اشاره دارند.

با ایده های بیلبورد خود خلاق برخورد کنید. یک بیلبورد تخت معمولی است ، اما استانداری برای تخت بودن یا نبودن تعریف نشده است. می توانید به سمت اجرای سه بعدی طرح ها بروید، از ماکت ها روی بیلبورد تبلیغاتی خود استفاده کنید، افراد در تعامل با آن باشند و حتی بیلبورد خود را متحرک کنید.

هیچ دلیلی وجود ندارد که فقط یک تبلیغ چاپی بزرگ و ساده باشد. به این شکل خلاقیت فقط در کلمات شما نیست بلکه در نحوه اجرا بیلبوردها هم هست.

نوشته های روی بیلبورد را هم میتوانید با حروف برجسته و نوردار کار کنید. به طوری که در شب مهمترین کلمات روی بیلبورد از فاصله خیلی دور هم دیده شوند. این کار را معمولا به تابلوسازی ها سفارش می‌دهند.

در تابلوسازی هم امکان ساخت ماکت های فایبرگلاس وجود دارد و هم حروف را با چلنیوم و یا پلکسی به صورت برجسته می‌سازند و با led  نور دار می‌کنند. این مورد برای بیلبورد ورودی شهرها هم مناسب است.

تابلو ورودی شهرک نمک آبرود با حروف پلکسی

تابلو ورودی شهرک نمک آبرود با حروف پلکسی

بیلبورد فرصت شما برای انجام کاری چشمگیر و به یاد ماندنی است ، بنابراین به دنبال خلاقیت در آن باشید

اندازه لوگو را در ابعاد بیلبورد در نظر بگیرید

یکی از پرتکرارترین بازخوردها درباره طرح بیلبورد مربوط به ابعاد لوگو هست. همیشه درخواست بزرگتر شدن لوگو وجود دارد. دلیلش هم واضح است. مشتری مبلغ زیادی را برای تبلیغ برند خود پرداخت می کند ومی‌خواهد مصرف کنندگان نام برند را همواره به خاطر داشته باشند.

طراحی سه بعدی روی بیلبورد

طراحی سه بعدی روی بیلبورد

با این حال ، یک تعادل باید به وجود آورد. اگر خیلی بزرگ باشد که مخاطب را از پیام منحرف می‌کند. اگر خیلی کوچک باشد، یک تبلیغ هوشمندانه برای یک نام تجاری است،  البته که قانع کردن کارفرما در این مورد بسیار سخت است و به این آسانی قبول نمی‌کنند!

تست طول بازو را انجام دهید

خیلی خوب. شما تمام قوانین را رعایت کرده اید و یک بیلبورد خارق العاده طراحی کرده اید. جالب، تمیز، مختصر و دارای رنگ های متضاد. اما آیا دیده می شود؟ آیا خوانده می شود و درک می شود؟

در اینجا یک آزمایش سریع وجود دارد که مطمین شویم اتلاف وقت و هزینه به وجود نمیاید.

بیلبورد خود را به اندازه کارت ویزیت چاپ کنید. حالا آن را به طول بازو نگه دارید. آیا همانطور که در مانیتور ۲۷ اینچی نمایش داده می شد، دیده می‌شود؟ اگر اینطور نیست ، دست به کار شوید  و اندازه ها را  اصلاح کنید. به یاد داشته باشید ، حداکثر ۱۰ ثانیه زمان دارید تا پیام خود را برسانید.

 

منبع

۰/۵ (۰ نظر)
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Call Now Buttonبرای مشاوره تماس بگیرید